Retur

PÄ Rito har vi infört en utökad returpolicy som ger dig obegrÀnsade möjligheter att returnera ditt köp.

OBS: Alla returer mÄste skickas via vÄr returportal online som du hittar hÀr:

WWW.RITO.SE/RETUR


Observera innan du skickar tillbaka:

  • Kom alltid ihĂ„g att ange ditt bestĂ€llningsnummer.
  • Returpaket som inte skickas via vĂ„r returportal kommer inte att accepteras.
  • Som kund Ă€r du ansvarig för kostnaden för att returnera paketet.
  • Produkter som luktar rök eller Ă€r skadade pĂ„ annat sĂ€tt accepteras inte för retur.
  • Varorna mĂ„ste vara oanvĂ€nda och i originalförpackningen. Om du vill byta till en annan vara mĂ„ste du dock först returnera varan till oss, varefter vi Ă„terbetalar beloppet*. Det Ă€r dĂ„ möjligt att bestĂ€lla om produkten.
  • Som privatperson har du alltid obegrĂ€nsad returrĂ€tt nĂ€r du handlar pĂ„ Rito.se, förutsatt att varan Ă€r 100 % ny, i oskadat skick och i obruten förpackning.
  • Varor som returneras pĂ„ begĂ€ran vĂ€gras. Vi pĂ„pekar ocksĂ„ att returpaket utan returadress inte kommer att hĂ€mtas. Du kan ocksĂ„ hĂ€va ditt köp genom att vĂ€gra ta emot leveransen.
  • Det tar vanligtvis 10-14 arbetsdagar att behandla din retur.

*Om du returnerar bestÀllningar som Àr mer Àn 180 dagar gamla kan vi inte Äterbetala dina pengar, utan du fÄr en kreditnota.

Returnering av varor

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp kan du anvÀnda din obegrÀnsade ÄngerrÀtt. Om villkoren Àr uppfyllda kan du sjÀlvklart returnera dina varor. Om du skickar en vara i retur dÀr returneringen inte beror pÄ ett fel som Rito ApS har begÄtt mÄste du sjÀlv stÄ för returfraktskostnaderna. Du kan fÄ varubeloppet i retur om den returnerade produkten uppfyller följande krav:

  • Varan Ă€r intakt och oanvĂ€nd.
  • Varan luktar inte av rök eller matos.
  • Varan har inte utsatts för fukt eller liknande.

Vi informerar uttryckligen om att vi inte Äterbetalar pengar för anvÀnda eller skadade varor. Om du returnerar garnnystan Àr det ett krav att banderollen Àr intakt. Vi ber dig skicka varan ordentligt emballerad sÄ att den inte skadas nÀr den transporteras med posten. I returpaketet ska du skicka med ditt ordernummer.

Återbetalning

Vill du fÄ dina pengar Äterbetalda Àr grundprincipen att de betalas tillbaka till det betalkort som anvÀndes vid betalningen. Om det inte Àr möjligt kontaktar vi dig för att komma överens om en annan lösning.

Det tar som regel upp till 10-14 arbetsdagar att behandla din returnering.

Vid Ă„terbetalning fĂ„r du hela varubeloppet i retur. VĂ€ljer du att returnera hela ordern kommer du Ă€ven att fĂ„ den ursprungliga fraktkostnaden Ă„terbetald. 

Om du inte tar emot varan tolkar vi det som att du vill ha en Ă„terbetalning.

Byte

Vill du byta varan till en annan vara ska du returnera den köpta varan, och lÀgga en ny order pÄ varan du vill köpa. Sedan kommer pengarna för den returnerade varan att Äterbetalas till ditt konto.

Reklamation

Om din vara Ă€r skadad eller defekt kan du kontakta oss för att reklamera den. Om sĂ„ Ă€r fallet ska du kontakta oss innan du returnerar varan. Om reklamationen godkĂ€nns Ă„terbetalar vi naturligtvis dina fraktkostnader. Dock informerar vi uttryckligen om att vi inte ersĂ€tter kostnader för emballage. Om det konstateras att varan har skadats till följd av onormalt slitage eller felaktig anvĂ€ndning kommer dina fraktkostnader inte att Ă„terbetalas. Om du utnyttjar reklamationsrĂ€tten ber vi dig berĂ€tta vad som Ă€r problemet med varan. Vi har skrivit ett avsnitt om reklamation i vĂ„ra handelsvillkor dĂ€r du kan lĂ€sa mer om villkor och förutsĂ€ttningar.

Ångertid

Vi ger obegrÀnsad ÄngerrÀtt till privatpersoner.

Leverans mot postförskott, paket mot avhÀmtning och rekommenderade paket

  • Varor som returneras till Rito ApS mot postförskott kommer inte att tas emot.
  • Varor som returneras till Rito ApS mot avhĂ€mtning kommer inte att hĂ€mtas ut.
  • Varor som skickas rekommenderat kommer att tas emot, men rekommendationsavgiften kommer inte att ersĂ€ttas.
  • Rito ApS ersĂ€tter normala fraktkostnader (inte rekommenderat, försĂ€kring eller motsvarande tillĂ€ggstjĂ€nster).

FörsÀndelsekostnader vid returnering

Grundprincipen Àr att fraktkostnaderna vid varureturnering betalas av kunden. Rito ApS kommer att ersÀtta kostnaderna endast om returneringen beror pÄ ett fel som har orsakats av Rito ApS.

 
Version: v9.c71.s3.l4