Vi skickar ! Beställ inom

Hos Rito.se har vi infört utökad ÄngerrÀtt, vilket ger dig möjlighet att Ängra ditt köp i upp till 365 dagar

Om du vĂ€ljer att returnera en eller flera varor ber vi dig att bifoga ditt ordernummer. Dessutom ber vi dig ange om du vill byta varorna eller att pengarna ska Ă„terbetalas. Som privatperson har du alltid 365 dagars Ă„ngerrĂ€tt nĂ€r du handlar hos rito.se, förutsatt att varan Ă€r 100 % ny, i oskatt skick och i obruten förpackning.

BEMÄRK: Varor kan först returneras efter kontakt med kundservice via telefon eller e-mail for ytterligare anvisningar. Du skall hĂ€r göra uppmĂ€rksam pĂ„ att du önskar att returnera en eller flera varor och vilken vara det Ă€r du önskar returnera.

Returadress:

Rito.se
GenvÀgen 1
231 62 Trelleborg

Varor som returneras mot postförskott kommer inte att tas emot. Vi informerar Àven uttryckligen om att returpaket som skickas för avhÀmtning inte kommer att hÀmtas ut. Returpaket ska alltid skickas för utdelning till den angivna adressen. Du kan ocksÄ Ängra ditt köp genom att inte ta emot försÀndelsen.

Returnering av varor

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp kan du anvÀnda din 365 dagars ÄngerrÀtt. Om villkoren Àr uppfyllda kan du sjÀlvklart returnera dina varor om det görs inom 365 dagar. Om du skickar en vara i retur dÀr returneringen inte beror pÄ ett fel som Rito ApS har begÄtt mÄste du sjÀlv stÄ för returfraktskostnaderna. Du kan fÄ varubeloppet i retur om den returnerade produkten uppfyller följande krav:

  • Varan Ă€r intakt och oanvĂ€nd.
  • Varan luktar inte av rök eller matos.
  • Varan har inte utsatts för fukt eller liknande.

Vi informerar uttryckligen om att vi inte Ă„terbetalar pengar för anvĂ€nda eller skadade varor. Om du returnerar garnnystan Ă€r det ett krav att banderollen Ă€r intakt. Vi ber dig skicka varan ordentligt emballerad sĂ„ att den inte skadas nĂ€r den transporteras med posten. I returpaketet ska du skicka med din faktura och information om hur du vill gĂ„ vidare – om du vill byta varan eller fĂ„ pengarna Ă„terbetalda.

Återbetalning

Vill du fÄ dina pengar Äterbetalda Àr grundprincipen att de betalas tillbaka till det betalkort som anvÀndes vid betalningen. Om det inte Àr möjligt kontaktar vi dig för att komma överens om en annan lösning.

Vid Äterbetalning fÄr du hela varubeloppet i retur. VÀljer du att returnera hela ordern kommer du Àven att fÄ den ursprungliga fraktkostnaden Äterbetald. Du ombeds att spara kvittot pÄ försÀndelsen sÄ att vi kan Äterbetala rÀtt belopp.

Om du inte tar emot varan tolkar vi det som att du vill ha en Äterbetalning. I sÄ fall kontaktar vi dig för att diskutera hur du vill lösa det.

Byte

Om du vill byta en vara p.g.a. fel kvalitet, fÀrg eller storlek gÄr det naturligtvis att lösa. Du behöver bara returnera varan du vill byta och ange varunumret pÄ varan du vill byta till.

Vill du byta varan till en dyrare vara ska du först returnera den köpta varan. DÀrefter ska du lÀgga en ny order pÄ varan du vill köpa. Sedan kommer pengarna för den returnerade varan att Äterbetalas till ditt konto. Vi informerar om att vi inte har möjlighet att dra extra pengar frÄn ditt betalkort. Det Àr en begrÀnsning av sÀkerhetsmÀssiga skÀl för att skydda dig som konsument.

Reklamation

Om din vara Ă€r skadad eller defekt kan du kontakta oss för att reklamera den. Om sĂ„ Ă€r fallet ska du kontakta oss innan du returnerar varan. Om reklamationen godkĂ€nns Ă„terbetalar vi naturligtvis dina fraktkostnader. Dock informerar vi uttryckligen om att vi inte ersĂ€tter kostnader för emballage. Om det konstateras att varan har skadats till följd av onormalt slitage eller felaktig anvĂ€ndning kommer dina fraktkostnader inte att Ă„terbetalas. Om du utnyttjar reklamationsrĂ€tten ber vi dig berĂ€tta vad som Ă€r problemet med varan. Vi har skrivit ett avsnitt om reklamation i vĂ„ra handelsvillkor dĂ€r du kan lĂ€sa mer om villkor och förutsĂ€ttningar.

Ångertid

Vi ger 365 dagars ÄngerrÀtt till privatpersoner.

Returneringsanvisningar

Returvaror ska skickas till adressen:

Rito.se
GenvÀgen 1
231 62 Trelleborg

info@rito.se

Leverans mot postförskott, paket mot avhÀmtning och rekommenderade paket

  • Varor som returneras till Rito ApS mot postförskott kommer inte att tas emot.
  • Varor som returneras till Rito ApS mot avhĂ€mtning kommer inte att hĂ€mtas ut.
  • Varor som skickas rekommenderat kommer att tas emot, men rekommendationsavgiften kommer inte att ersĂ€ttas.
  • Rito ApS ersĂ€tter normala fraktkostnader (inte rekommenderat, försĂ€kring eller motsvarande tillĂ€ggstjĂ€nster).

FörsÀndelsekostnader vid returnering

Grundprincipen Àr att fraktkostnaderna vid varureturnering betalas av kunden. Rito ApS kommer att ersÀtta kostnaderna endast om returneringen beror pÄ ett fel som har orsakats av Rito ApS.