Vi skickar ! Beställ inom

Hos Rito.se har vi infört utökad ångerrätt, vilket ger dig möjlighet att ångra ditt köp i upp till 365 dagar

Om du väljer att returnera en eller flera varor ber vi dig att bifoga ditt ordernummer. Dessutom ber vi dig ange om du vill byta varorna eller att pengarna ska återbetalas. Som privatperson har du alltid 365 dagars ångerrätt när du handlar hos rito.se, förutsatt att varan är 100 % ny, i oskatt skick och i obruten förpackning.

Returadress:

Rito.se
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Varor som returneras mot postförskott kommer inte att tas emot. Vi informerar även uttryckligen om att returpaket som skickas för avhämtning inte kommer att hämtas ut. Returpaket ska alltid skickas för utdelning till den angivna adressen. Du kan också ångra ditt köp genom att inte ta emot försändelsen.

Returnering av varor

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp kan du använda din 365 dagars ångerrätt. Om villkoren är uppfyllda kan du självklart returnera dina varor om det görs inom 365 dagar. Om du skickar en vara i retur där returneringen inte beror på ett fel som Rito ApS har begått måste du själv stå för returfraktskostnaderna. Du kan få varubeloppet i retur om den returnerade produkten uppfyller följande krav:

  • Varan är intakt och oanvänd.
  • Varan luktar inte av rök eller matos.
  • Varan har inte utsatts för fukt eller liknande.

Vi informerar uttryckligen om att vi inte återbetalar pengar för använda eller skadade varor. Om du returnerar garnnystan är det ett krav att banderollen är intakt. Vi ber dig skicka varan ordentligt emballerad så att den inte skadas när den transporteras med posten. I returpaketet ska du skicka med din faktura.

Återbetalning

Vill du få dina pengar återbetalda är grundprincipen att de betalas tillbaka till det betalkort som användes vid betalningen. Om det inte är möjligt kontaktar vi dig för att komma överens om en annan lösning.

Vid återbetalning får du hela varubeloppet i retur. Väljer du att returnera hela ordern kommer du även att få den ursprungliga fraktkostnaden återbetald. 

Om du inte tar emot varan tolkar vi det som att du vill ha en återbetalning.

Byte

Vill du byta varan till en annan vara ska du returnera den köpta varan, och lägga en ny order på varan du vill köpa. Sedan kommer pengarna för den returnerade varan att återbetalas till ditt konto.

Reklamation

Om din vara är skadad eller defekt kan du kontakta oss för att reklamera den. Om så är fallet ska du kontakta oss innan du returnerar varan. Om reklamationen godkänns återbetalar vi naturligtvis dina fraktkostnader. Dock informerar vi uttryckligen om att vi inte ersätter kostnader för emballage. Om det konstateras att varan har skadats till följd av onormalt slitage eller felaktig användning kommer dina fraktkostnader inte att återbetalas. Om du utnyttjar reklamationsrätten ber vi dig berätta vad som är problemet med varan. Vi har skrivit ett avsnitt om reklamation i våra handelsvillkor där du kan läsa mer om villkor och förutsättningar.

Ångertid

Vi ger 365 dagars ångerrätt till privatpersoner.

Returneringsanvisningar

Returvaror ska skickas till adressen:

Rito.se
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

info@rito.se

Leverans mot postförskott, paket mot avhämtning och rekommenderade paket

  • Varor som returneras till Rito ApS mot postförskott kommer inte att tas emot.
  • Varor som returneras till Rito ApS mot avhämtning kommer inte att hämtas ut.
  • Varor som skickas rekommenderat kommer att tas emot, men rekommendationsavgiften kommer inte att ersättas.
  • Rito ApS ersätter normala fraktkostnader (inte rekommenderat, försäkring eller motsvarande tilläggstjänster).

Försändelsekostnader vid returnering

Grundprincipen är att fraktkostnaderna vid varureturnering betalas av kunden. Rito ApS kommer att ersätta kostnaderna endast om returneringen beror på ett fel som har orsakats av Rito ApS.

Version: v1.c71.s3.l4